fredag 21 december 2012

Stop Growing!

Nu har min lilla skit till lillebror fyllt 18, jag kommer härmed sluta gå ut när jag kommer hem till Norrköping - eftersom han kommer in på samma ställen som jag nu - damn! 

Grattis gubben, du vet att jag älskar dig.


 

Riu Buena Vista


Här jobbar jag, här går jag parad varje dag och solen lyser nästan jämt.





 

I Feel Like A Million Dollar Baby



Jag har ju totalt glömt bort att berätta om vår vistelse på ett 5-stjärnigt hotell!
Fritidsresor fyllde 50 så då bjöds alla som jobbar för dem här på Teneriffa på en fancy kväll.
Vi kom dit kl.18 och hade lite tid innan vi skulle träffas för middagen, vi hoppade upp och ned och skrek lite när vi kom in i rummen - det var väldigt fint och lyxigt. Det är extra roligt när man blir bjuden på det också... haha.


 Vi hade alla fixat finkläder, jag hade skyhöga skor för första gången och trodde aldrig att jag skulle klara hela kvällen (brukar ju alltid bli barfota i slutet av kvällen när jag går ut i högklackat..) men det gjorde jag - kunde t.o.m dansa i dem - ha!



 Vi blev bjudna på middag, sen gick alla till hotellets klubb och vi satt och pratade länge på terrassen. 
Kvällen slutade runt halv tre och min underbara sambo, Leo, brottade ner mig i badkaret med kläderna på och vred på kranen - död åt honom! Så jag bröt sönder hans tandbortse :)
Somnade i otroligt sköna sängar.


Shine on you crazy diamond 

söndag 2 december 2012

1:a advent


Även om jag älskar att umgås med andra och hitta på saker, så älskar jag att bara hänga med mig själv, och det har jag gjort idag. Inget annat än att kolla på en massa roligt skit som får mig att skratta, myst, solat och städat lite. Sen har jag hunnit skypea med Frida, min familj och Emelie - ni gör mig så lyckliga, jag älskar Er!
Såhär såg mitt adventsmys ut idag, avsaknaden av glögg fic ersättas med kaffe och oboy.
Glad första advent!





Birthday boys!


Vi har haft 2 stycken födelsedagsbarn här redan - Leo och Ludde.

Leo fyllde 30 år den 10:e oktober - wiie! Tyvärr jobbade vi på hans födelsedag men vi kompenserade det med att kidnappa honom på en ledig dag. 
Vi hyrde två bilar och åkte till Teneriffas huvudstad St Cruz, där hade vi lite aktiviteter och uppdrag till Leo. 
En av dem var att han fick 10 euro och skulle fixa ihop en outfit på 4 minuter i en stor halloweenbutik. 
Sen gick vi till en jättefin park, åt lunch och spelade spel - bl.a Bingo, haha. Leo som jobbat som bingovärd höll i den delen och Annika var helt salig när hon vann högsta priset - en glass. 







 På kvällen gick vi till en mysig, liten "canarisk" resturang. 
(Vi var tvungna att byta om och fixa oss i parkeringshuset, helt otroligt att vi inte såg värre ut.)
Vi åt supergod mat och drack fantastiskt rött vin, det var en toppendag som avslutades med en kaffe och en makron på McDonalds coffeshop :)



För några dagar sen var det Luddes tur, han fyllde 25.
Vi klurade länge på vad vi skulle göra för att göra Ludde glad, men sen knäckte vi det - vi kopierade födelsedagsscenen ur "Bert 13-år".
Ludde citerar alltid alla sorters tv-program och har pratat extra mycket om just denna scen.




Leo och Fredrik spelade mamma och pappa, och Ebba, Ankan, Gustav och jag var cheerleaders som kom in och dansade och sjöng: "Vi vet vad han önskar, det är klart man förstår. Ludde vill ha tjejer, tuttar och grejer han fyller ju faktiskt - 25 år!"
Istället för tårta fick han pizza och presenten blev en jack daniels :)

Förhoppningsvis kommer en video snart!

Shame on me!

Nae hörröni! Detta blev ett väldigt långt blogguppbehåll - shame on me!
Jag vet ju att jag har nyhets -och skvallertörstiga vänner, fastrar och kusiner där hemma som vill veta vad som försiggår här borta.

Jag dricker ganska mycket, nästan varje dag, jag har börjat röka ordentligt och byter män som andra byter underkläder.
...Nej, det gör jag inte, och gjorde jag det skulle jag såklart inte skriva det här, för nu vet jag nämligen att min släkt läser min blogg (När jag fick veta det var jag tvungen att skrolla igenom hela bloggen för att se om jag skrivit något jag inte borde ha gjort)
Men jag tror att det är rätt lugnt. ;)

Anledningen till att jag inte skrivit så mycket är för att det hänt så mycket annat, att jag blev sjuk precis i början och att vi inte har haft något internet hemma.

Efter bara två veckor här nere så fick jag en infektion i kinden som blev så stor att jag blev inlagd för att få antibiotika direkt i blodet. Härligt med en kanyl i handen och lite extra kortisonsprutor på det i tre dagar när man har nålfobi, mmm, mys!
Kände mig inte så kaxig och även fast jag inte ville så var jag tvungen att ringa hem en kväll och gråta pga en liten panikattack (som följde efter varje droppås-byte) Men med uppmuntrande ord och lugnande medicin så klarade jag de dygnen också. 
Kände mig väldigt badass när jag smet ut och köpte godis i kaffeterian fast jag inte fick, jag gömde kanylhanden i fickan. 

Så här söt var jag, de kallade mig Hamsterflickan.


På bilden ser vi även Weeza, Leos födelsedagspresent, hon döptes efter mig eftersom vi hade lika stora kinder då.

Har varit med om mycket roliga saker, vi har;

-Upptäckt Siampark (där vi har gratis inträde, även på Loropark) Det är ett stort vattenland med massor rutschkanor, sjukt roligt. Ebba är nog mest galen i det, hon har varit där 4-5 gånger redan.
-Haft kickoff. Vi hade en hel klubb för oss själva, Monkeybeach bar - väldigt kul!
Paret hela dagen

Minimat!

Vår Destinationmanager trivdes nog med sin éntre den kvällen ;p

Leo bad mig att bli hans 6:e fru, efter att ha tvingat ner honom på knä så svarade jag...

..Ja, såklart!


- Haft ett par riktigt bra utekvällar, de har oftast inkluderat karaoke. 
- Börjat gymma i grupp. Ebba, Gustav, Leo och jag är där så ofta det går och det är mycket roligare då!
-Åkt ubåt. Vi fick följa med guiderna när de skulle prova den utflykten, väldigt spännande. Speciellt för mig som inte får dyka och kan kolla på alla roliga saker under vattnet :)

Ebba var pepp och pigg på morgonen

Yellow submarine

 
Lite smått och gott om det som hänt här.


And now the death will grow my jasmines, I find it soothing I'm afraid. 
 

fredag 9 november 2012

This Is Halloween


De som känner mig vet att jag ÄLSKAR halloween! Här nere har jag haft turen att få fira den två gånger, en på onsdagen då alla klädde ut sig, och en lördagen efter då endast vi var utklädda.
Leo och jag gick bananas med spindelnät över hela lägenheten, sen blandade vi grön bål och hällde plastkryp i - till Annikas förtret.
Sjukt kul hade vi i alla fall, båda kvällarna :) 








Boys and girls of every age, wouldn't you like to see something strange

söndag 4 november 2012

How to change your life in 24 hours


Halv 2 gick jag UPP idag, det är då jag brukar gå och lägga mig! Det gick faktiskt bra med packning och allt, även om jag hade lite ångest och kände mig stressad innan.
Hann se Fridas nya lägenhet innan jag åkte, kändes väldigt bra! Ska bli spännande att se hur den ser ut när jag kommer tillbaks i april ;) Känns väldigt tråkigt att jag inte kan vara med på inflyttningsfesten dock..


Min underbara mamma skjutsade mig till Arlanda och Kl.5 kramades vi hej då i ett kallt, mörk och regnigt Sverige.
Sen började resan ner till mitt nya hem 7 månader framöver. Jag mötte upp mitt fantastiska team, och Frida som ska hjälpa oss starta upp i början. 


Vi flög till Gran Canaria, det tog 6 timmar, skönt då kunde man sova lite. I Gran Canaria skulle vi vänta i 6 timmar innan vi kunde flyga vidare till Teneriffa (som tar en halvtimme…) Så då passade vi på att åka till Bahia Feliz och hälsa på det teamet som jobbar där! Väl spenderad tid, det var väldigt kul att se hur de bodde och hur hotellet såg ut.
Väl i Teneriffa möttes vi upp av vår nya TM, som också heter Dan, men han är britt så det blir ju "dän". Vi kom fram till stället vi ska bo och fick nycklar till våra nya lägenheter.
Jag är sambo med Leo, först trodde vi att vi skulle bo själva och jag hade sett fram emot att ha en egen lägenhet. Men nu känns det superkul! Perfekt att dela med Leo, vi satte upp städningsregler och jag insåg att jag har en guldgruva - jag kan låna hans kläder, mohaha ;)
Lägenheterna är jätte fina! Stora, ljusa, fräscha. Har ett stort kök, tvättmaskin (vi har t.o.m ett litet tvättrum ute) 2 sovrum, ett rymligt vardagsrum, toalett med badkar, balkong och snart tv och Wifi - whats not to like?





Två timmar fick vi på oss att välja rum, packa upp lite, göra oss iordning för att sedan äta vår första middag på hotellet och träffa alla guider. Vi fick också träffa Patrice, chef för det  spanska animationsteamet för Riu. Hej 1000 miljoner nya intryck! Allt är så annorlunda mot Bulgarien. Den här resturangen var väldigt lyxig, stor och fräsch. maten var supergod! Vi blev helt överväldigade, haha. Vi blev erbjudna att följa med guiderna ut, men vi kände nog alihoppa att vi inte orkade det. 

Vi satte oss hos Ebba ett tag istället och planerade veckan lite.
Temperaturen ute på kvällen var väldigt behaglig, man kunde lätt sitta i shorts och linne. Väldig stor kontrast mot Sverige.