onsdag 16 maj 2012

Första Dagen

Första dagen i Bulgarien! När klockan ringde på morgonen så visste jag inte riktigt var jag var.
Alla utom Ludde, som inte sovit på mer än 24 timmar, gick ner till stora hotellet där vi kommer jobba - Bella vista. Vi bor på ett annat hotell precis bredvid, det är jättefint.
Vårt hotell

I natt när vi kom så var det kolsvart så vi visste inte hur någonting såg ut, så det var superspännande att se det nu! Det är jättefint här, det ligger mitt ute i intet vid havet, så det finns inte så mycket att göra, men naturen är helt underbar. Det ligger som sagt precis vid vattnet och sen är det fullt av grönska och vacker natur, det ligger precis vid ett naturreservat. Dan guidade oss runt hotellet och vi blev väldigt exalterade, det är stort och väldigt fräscht och fint. Vi har allt; litet gym,  en spadel med massage och ångbastu (som vi får utnyttja), inomhuspool, utomhuspooler, poolbar, inomhusbar, buffe´, scen, inomhus scen, havet precis nedanför hotellet etc. Sjukt kul att se scenen! Det ligger bra till, är rymlig och har stort backstage.
En av våra 2 balkonger

Hallen


Köket


Mitt sovrum

Vi gick till en liten supermarket och skaffade lite nödvändigheter, vi träffade på en hund där som följde med oss hela vägen till hotellet. En rolig grej här är att det springer hästar och åsnor vilda här. Som tur var är de ganska lugna, det var väldigt kul att se några på vägen.  Vårt mission denna säsong är att tämja en vildhäst.


Efter lunch var det dags att börja jobba, vi städade ur backstage, flyttade ned alla lådor och grejer, packade upp alla kostymer, peruker och rekvisita och checkade så allt fanns. Det tog i princip hela dagen, för det är en massa saker.
Det här var första dagen de hade öppet, det är bara några få gäster på hotellet och det är inte officiellt öppnat, så vi visste inte riktigt hur maten skulle vara. Kan ju säga att vi inte blev besvikna, om detta är innan de kommit igång ordentligt så ska det bli spännande att se hur det blir sen.


Var ju bara tvungen att prova dessertbordet idag, till min lycka så var det gott men inte så att jag inte kommer kunna avstå det mesta delen av tiden, puh!

Det är lite tråkigt här nu eftersom det regnar och är ganska kallt, typiskt, förra veckan hade de haft upp till 35 grader... ska bli så kul att uppleva det här stället med fint väder, det kommer göra en enorm skillnad. 

Utsikt från hotellet, detta ligger precis nedanför och bakom scenen


På kvällen hängde vi hos Annika och Fredrik, vi planerade veckan med alla rep samt akutschema för regniga dagar här. Sen körde vi ett spel och skrattade så vi tjöt, speciellt åt Ebba som var extremt trött och seg hela dagen, haha.

Första dagen avklarad! Massa nya intryck och människor, det känns helt underbart!
Måste komma igång att ringa min familj och vänner, det är så lätt att glömma nu i början då det händer så otroligt mycket och vi repar och jobbar hela dagarna till sent på kvällen.
Så jag vill bara säga att jag inte glömt Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar