söndag 25 mars 2012

Send In The Clowns

Det har hänt väldigt mycket den här veckan också, så inläggen blir få.
Detta har varit "Pirates of the Mediterranean" veckan och vi har repat mycket och länge.
Showen är uppdelat i två delar som körs direkt efter varandra, första delen är mer riktad till barnen och är mer som en pjäs. Andra delen är endast sång, dans och variétens snygga eldnummer.


Det är mycket grejer på scen, en tunna, lådor, flagga, kista, svärd etc. Jag som redan är virrig innan.. ibland blir det mycket att hålla koll på.
Eftersom det är två fäktningsscener så har vi haft turen att öva lite stagefighting, så sjukt kul! Älskar verkligen att fake-slåss!
Det har gått bra med allt och det är fortfarande kul att repa men dansrepen är lite av döden ibland, de är tre timmar långa och om vi har tur får vi nån kort rast. Eftersom vi bara får ta in nytt hela tiden så blir man helt körd i huvudet efter ett tag. Lider med Joanna som behöver lära ut tre såna pass om dagen...

Igår hade vi showtime (Hoppas det kommer några roliga bilder senare). Det kändes inte så bra i början, vi hade träpinnar som svärd i en sjal runt midjan och dom for åt alla möjliga håll, vi trillade över dem, kistan ramla ut ur lådan och allt vad som hände. Det var nästintill en fars där ett tag.
Själv tyckte jag att det funka, det var galet svettigt som alltid och i andra delen kändes allt bättre och vi kunde bara ha kul.
Vi fick verkligen bra kritik, både av ledarna och de andra. Kändes väldigt skönt. Vår grupp funkar väldigt bra ihop, inser hur viktigt det är. Även om man har någon som är världsbäst så blir det ingen bra show om inte alla hänger med, våra "gamlingar" är fantastiska mot mig och Ebba. Världens tålamod och tar sig verkligen tid.


Andra roliga grejer som hänt i veckan var perukprovning och mingelskola. Peruker är alltid kul, har jag tid, råd och ork någon gång ska jag färga håret rött eller svart!

Det blev mycket skratt åt varandra



Erika ser ut lite som ett får, hehe

Vi fick även se Coco och Rajraj's showtime (Två clowner, fritidsresors dragplåster och maskotar kan man säga) Alla var superduktiga, clowneri är svårare än vad man tror. Mycket med timing och rätt uttryck - mycket ska stämma.
Jag insåg plötsligt att jag nog har lite clownfobi, för i början tyckte jag att det var jätte obehagligt!
 Det är något med den där musiken ihop med stumhet (Coco pratar inte) och de där överdrivet stora och ständigt glada uttrycken. Så jag var väldigt vaksam i början där, men sen släppte det, haha.
Erika som Coco, jag var så stolt när jag satt i publiken

Tur att Erika och Julia var så söta

Efter showtime igår så drog vi ut, skönt att göra något annat. Träffade på två gamla klasskompisar på det knökfulla dansgolvet på ett ställe i Gävle, hur sjukt är inte det? Världen är liten. Kom hem rätt sent, så idag är jag lite trött.
Har varit ute och gått lite i vårsolen, pratat med Fia och mamma i telefon. Det är så vackert här vid Engeltofta.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar